Alla inlägg den 18 februari 2017

Av Mimmi - 18 februari 2017 01:08

Tekniskt sett så är det lördag nu men eftersom att jag inte somnat än så anser jag det fortfarande vara fredag.
Jag vaknade av mig själv runt 7 men låg och drog mig i sängen till ca 9 då sonen vaknade.
Vi åt frukost framför varsin skärm och funderade på vad vi ville göra med dagen.

Först och främst klädde jag på mig och gick till vaktmästarna för att hämta tillbaka våra cyklar som dom tog i den stora cykelräden (egentligen glömde vi bort att märka upp våra cyklar som man skulle göra om man inte ville få dom bort forslade)
Det gick himla smidigt och dom var till och med snälla och fyllde på luft i mina däck innan jag gick.

Lagom till att jag kom in igen (sonen fick vara hemma själv ca 10min för andra gången) så ringde min farmor och bjöd över oss på lunch. Plättar med 3 sorters hemmagjord sylt.

Det var faktiskt trevligt fast en lite ansträngt. Vi var där ca 1,5 timme innan vi cyklade hem med en påse full med älgkött.

Sonens förskolekompis/granne kom ner ett tag på eftermiddagen. Dom spelade lite spel och byggde sedan en koja som sonen nu sover i.

Han hade ordnat så fint med böcker och läslampa samt plockat fram kläder och staplat upp bilar som han ska leka med imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards