Alla inlägg under oktober 2017

Av Mimmi - 23 oktober 2017 08:36

Nu är det ett tag sedan sist igen.
Bilen strular här hemma så jag har fått lämna sonen till skolan ett tag nu och kommer få fortsätta med det hela veckan.
Det är riktigt jobbigt att gå upp på morgonen men när vi väl kommer igång så går det riktigt bra. Det känns skönt att göra något vettigt med dagen istället för att bara ligga hemma och titta på serier.

Just nu sitter jag på sjukhuset och väntar på min tur för att lämna lite blod. Jag fick en kallelse från fertilitetskliniken om att dom ville ha blodprov från mig.

När jag är klar här tänkte jag gå till min bror och sällskapa lite tills det är dags att gå på ett informationsmöte på arbetsförmedlingen kl 13 som jag hoppas mycket på.

Av Mimmi - 12 oktober 2017 09:40

Jag tampas lite med mina känslor just nu gällande praktiken. På ena sidan är jag jätte glad då det är mitt drömjobb och jag har velat jobba där sedan de startade.

På andra sidan så känns det så där. Jag trodde först det rörde sig om 2-3 veckors praktik men det visade sig att dom ville ha 2-3 månader! Min sambo är jätteupprörd och tycker att dom utnyttjar mig i min situation och tror inte alls att dom kommer erbjuda mig anställning efter praktiken. Han tycker det är fult av dom att inte ge mig en provanställning på 3 månader, vilket jag kan hålla med om.
Men samtidig känner jag mig glad att jag får chansen att vara just där och jag tror faktiskt att jag kommer bli erbjuden en anställning där efteråt så länge jag inte klantar mig. Jag känner att jag har lite mer "säkerhet" att inte bli utnyttjad eftersom att jag faktiskt har en kompis som är anställd där som pratat gott om mig, samt att chefen lyssnar och litar på hennes åsikter.

Utöver det så fortsätter ångesten att komma ca 30-40 min efter att jag tar medicinen. Känns surt!

Dessutom fick jag veta i morse att sonen tydligen hade idrott igår. Det hade jag helt missat och nu har jag dåligt samvete för det för han sa att han tyckte det var jobbigt att vara ensam om att inte byta om och duscha.

Av Mimmi - 11 oktober 2017 14:04

Det gick bra, faktiskt bättre än jag trodde. Jag fick en lapp från arbetsförmedlingen som jag och företaget ska fylla i hur länge jag ska praktisera, vad som är syftet och vad jag ska göra. Sedan ska jag bara skicka in lappen och jag är redo att börja om inte arbetsförmedlingen tycker annat.

Det känns verkligen jättebra och även fast jag inte vill drömma mig bort så skenar tankarna iväg på allt positivt som kan komma av det här!

Av Mimmi - 11 oktober 2017 13:25

Idag har jag haft mycket mer energi mot vad jag haft den senaste tiden. Jag har rensat kattlådan, klippt katternas klor, rensat bland papprena på skrivbordet och gått ut med sopor.
Dessutom har jag åter igen tagit tag i körkortet. Jag gjorden 2 test på körkortsportalen och fick 59 och 56 poäng av 70 så jag är ganska nöjd med det med tanke på att jag inte pluggat något. Jag har också bokat in mig på den första kursen, risk1:an så den ska jag gå den 20:e oktober.

Nu sitter jag på arbetsförmedlingen och väntar på min tur. Jag ska fråga om erbjudandet jag fått och så ska jag se om jag kan byta handläggare eftersom att hen är så svår att få kontakt med.

Kroppsligt känner jag mig ganska svag och skakig. Jag har konstant ångest och igår fick jag ta fram mitt kedjetäcke för att kunna slappna av. Ångesten är för att jag glömde hämta ut min antidepressiva medicin i tid så det blev några dagar utan den. Svagheten och skakig heter beror nog på min adhd medicin. På fredag ska jag till psykiatrin för en halvårsuppföljning så vi får se vad som sägs då.

Av Mimmi - 10 oktober 2017 15:24

Det är verkligen lätt att hamna i dåliga vanor igen så fort man inte har någon sysselsättning att ägna sig åt på dagarna.
Nu har jag varit mellan program i arbetsförmedlingen sedan den 8:e september och min dygnsrytm och energi för att göra något vettigt har dalat ganska ordentligt. Saker och ting känns meningslöst att göra och jag går bara och väntar. Väntar på svar från en massa jobbansökningar och från en omplacering organisation.

Idag fick jag äntligen svar från ett jobb, det jobbet jag allra helst vill ha och som dessutom är mitt drömjobb! Problemet är att dom vill att jag ska praktisera några veckor först för att sedan erbjuda mig en anställning om allt går bra. Jag har försökt att få tag i min handläggare i några timmar nu men hen har gått för dagen nu.
Jag går nog ner till arbetsförmedlingen direkt imorgon och ser om jag kan få något svar från dom då.
Om det godkänns så kanske jag börjar praktisera där redan nästa vecka!

Snälla håll tummarna för mig nu, det behövs verkligen! Det här jobbet skulle innebära så himla många positiva förändringar för mig och familjen!

Ovido - Quiz & Flashcards