Alla inlägg under juli 2015

Av Mimmi - 31 juli 2015 13:35

I natt somnade jag på soffan.
Luva sov bredvid mig på kudden och Saffran låg raklång längst med min sida ?

Av Mimmi - 30 juli 2015 09:26

Om det är något som sambon och jag blir osams om så är det städning.
han är väldigt bra på att städa och kör fullt ös tills han är klar vilket resulterar i att på 2 timmar så är hela lägenheten klar.

Jag å andra sidan klarar inte av att fokusera hela tiden. Inte är jag snabb heller. Tvärt om är jag väldigt långsam.

Jag skriver långa listor i detalj vad och i vilken ordning jag ska städa. Sedan stryker jag efter varje avklarad sak.
ofta blir jag så utmattad efter att ha städat att jag resten av dagen vara orkar sitta framför datorn eller sova.
Det tar så otroligt mycket energi för mig att städa och när jag väl är klar så har jag väldigt svårt för att underhålla städningen och plocka upp det jag eller sonen drar fram.
Så efter bara någon dag ser det ut som ett bpmbnedslag igen och sambon blir arg på mig för att jag har kläder ligger på golvet i sovrummet, snorpapper bredvid sängen från natten innan och allt annat jag tagit fram utan att plocka undan.

Allt det där har jag lärt mig beror på min adhd och det är något jag får leva med eller lära mig hantera. För husfridens skull försöker jag att jobba på det och dom sista dagarna har jag kämpat med att hålla diskbänken skinande ren.

Av Mimmi - 29 juli 2015 11:33

Att vara kattägare är inte alltid guld och gröna skogar. Speciellt inte om man ger dom blötmat och det visar sig att mammakattens (så klart) mage inte gillade den och när man på morgonen vaknar upp till kräk- och diarrépölar runt om i lägenheten.

Man skulle kunna tro att man blir arg, men det blir man inte. I stället gullar man med katten och har så dåligt samvete att man gav henne något som hennes mage inte tålde.

Lilla katten med sin lilla pansarmage mår som tur är prima och hon fortsätter som vanligt med att slicka i sig yoghurt för glatta livet eller sno osten från smörgåsen när man inte ser.

Av Mimmi - 25 juli 2015 00:25

Idag ville sonens farbror åka till biltema och köpa lite saker till hans nya bil. Först tänkte sambon åka själv men jag ville minsann också med ?

Det finns massa roliga saker även till mig där. Jag köpte en ny cykelhjälm till sonen, en matta till kattlådan som ska fånga upp sanden och sedan en liten klöspelare. Vad sambon köpte har jag inte riktigt koll på förutom bromsbelägg till hojen ?

Efter biltema åkte vi till funbike (som inte är så kul trots namnet) och Yamaha store innan vi stannade till på en vägkrog för att äta.

Efter maten släppte grabbarna av mig på Mio möbler för jag hade ingen kust att åka fram och tillbaka till strängnäs också.
Jag fick konstigt nog med mig sambons plånbok , hur han nu vågade det ? men trots en massa fina saker så kom jag bara ut med en kudde till sonen för 49kr

Dyrare blev det dock på granngården där jag köpte blötmat till katterna och en bädd till dom. Sedan fick jag promenera hela vägen hem och jag var svettig när jag kom hem kan jag lova! Det har varit varmt idag ?

Klöspelaren gjorde succé här hemma och jag har inte sätt saffran kloa på soffan sedan jag monterade den. Bädden blev också väldigt uppskattad ?

Nu sitter jag och målar naglarna i ktm färger inför imorgon. Då ska vi åka till Örebro och titta på battle of vikings ?

Av Mimmi - 22 juli 2015 01:44

Idag har det regnat och regnat och regnat lite till fast det inte skulle regna en droppe!

Men det finns ju inget dåligt väder så vi styrde bilen till motorstadion med skåpbilen fullastad med hojar och sedan fick jag spendera flera timmar i regnet medan alla körde.

Sonen körde så klart också och det gick jätte bra ?
Han är så himla duktig och står upp när han ska och lutar sig i kurvorna. Han har verkligen utvecklats enormt mycket tycker jag ?

Nu ligger sambon och jag själva här hemma. Ja katterna är ju här så klart, men sonen skulle prompt sova hos sin farbror i natt. "Ni kan dra nu" sa han innan vi gick ?

Av Mimmi - 21 juli 2015 10:33

Igår hade vi en riktigt lugn dag. Sambon städade och tvättade och jag hjälpte till lite halvt.
jag låg större delen av dagen och vilade i sängen för jag var så trött.
Jag vet inte riktigt varför jag plötsligt var så trött men nu i efterhand så kan jag tänka mig att det var för att vi var igång hela tiden när vi besökte Stockholm och att vi även dagen efter höll igång så jag aldrig fick någon tid att smälta alla intryck.

Hur som helst så var gårdagen bra alla fall. Saffran som tidigare har visat att hon är sambons katt, ville ligga nära mig hela dagen. Så fort jag flyttade mig så kom hon efter ?

Det känns som att vi har fått ett starkare band till varandra och jag älskar det!

Av Mimmi - 18 juli 2015 17:31

Härliga semester!
Igår tog vi tåget till Stockholm där vi mötte upp min "kusin" på stationen. Med hans hjälp tog vi spårvagnen till skansen och spenderade hela dagen där.
Vi började med att gå in på skansenakvariet och tittade på alla fina reptiler för sonen pratade om att han ville se krokodilerna ?

Efter akvariet gick vi runt och letade efter ett bra ställe att äta på och tillslut hittade vi ett på bollnästorget,

Det fanns många tiggande änder, vitkindade gäss och fiskmåsar där som var så himla söta ?

Med mätta magar gick vi sedan och tittade på resten av djuren.

Dagen avslutade vi med pizza hemma hos kusinen och sedan fick vi skjuts till lägenheten vi skulle sova i.

Idag har vi vandrat runt på stan och riktigt turistat oss ordentligt ?

Av Mimmi - 12 juli 2015 11:56

Idag blir det enduro igen. Dock är det ingen av mina älsklingar som kör men det hindrar inte oss från att åka till uringe mx för att titta på andra som kör. Jag kan ju erkänna att jag inte är så jötteroad av att titta trots att sonens farbror kör. Jag lyckades deala till mig en sväng in till Södertälje centrum för lite mat och eventuell shopping senare ?

Sonen (och jag ) är tacksamma för att den här klubben har tänkt till och har ordnat med sandlåda, leksaker och några gung-grejer till barnen som kommer hit. Mycket bra initiativ! ?

Ovido - Quiz & Flashcards