Alla inlägg under december 2016

Av Mimmi - 7 december 2016 23:35

Just nu ligger jag med näsan i Luvas päls och lyssnar på sambon och sonens snarkningar.
Själv är jag spänd och förväntansfull. Imorgon bitti kl 8:00 så ska jag göra en sak för allra första gången. Imorgon ska jag ringa och söka jobb, som personlig assistent!

Jag har ingen aning om vad jag ger mig in på men för en gångs skull så gör det mig ingenting. Faktiskt så är jag taggad och beredd på utmaningen och jag känner mig glad och stolt att jag vågar ta steget ut i det okända.

Egentligen ska jag väl kanske inte söka jobb när jag är med i ett program på arbetsförmedlingen som passar mig väldigt bra och som är anpassat efter mig men när situation är som den är. Det vill säga 0kr i inkomst och jag inte vet om jag kommer få aktivitetsstöd från arbetsförmedlingen eftersom att det strular med försäkringskassa så känner jag att jag inte har då mycket till val.

Jag måste hitta ett jobb så vi slipper vrida och vända på var enda krona för det är inte kul att ha det som den här månaden. Efter alla räkningar, kattmat och kattsand var betalade så hade vi ca 2000kr kvar att leva på. Dessutom så ska det köpas julklappar också.
Som tur är så ska vi fira jul hos min mamma med familj så då blir det en riktig jul iaf.

Det är just därför det känns så överkomligt att våga . Våga söka jobb, våga ringa, våga utmana mig själv. Våga för familjen.
Håll tummarna för att jag får komma på intervju!

Ovido - Quiz & Flashcards