Alla inlägg under september 2016

Av Mimmi - 26 september 2016 21:36

Några bilder från helgen som var.

Av Mimmi - 21 september 2016 23:05

Workshopen idag var ganska bra. Inte så mycket nytt, de tog upp mycket som jag redan visste men som tåls att repitera.

Det kändes skönt att min handläggare tog sig tid att vara med på hela workshopen för det var jobbigare psykiskt än vad jag trodde.
Sitta och trängas i ett litet rum med 20st främlingar är inte min melodi och när dom sedan började möblera om under rasten så började jag bli ganska stressa och orolig. Då var det skönt att ha min handläggare där. Hon stöttade och pratade med dem som höll i workshopsen om att jag inte behövde vara med i gruppaktiviteten och då kändes det genast bättre.

Efter de två timmarna var jag ganska slut, tryckande bihålor, täppt näsa samt feber på det.
Sambon ringde och kollade hur allt gått och han påminde mig om att gå till försäkringskassan för att undersöka hur det blir med pengar eftersom att jag inte pluggar längre.
Svaret blev att jag får aktivitets stöd och skall tillbaka den 10:e oktober för att få hjälp första gången.

När försäkringskassan var avklarad gick jag till H&M och köpte en snygg tröja till min lillebror som fyller 13år på lördag!! Tonåring!

Ungefär där tog all energi slut. Jag åkte hem, parkerade mig i soffan i 2 timmar, hämtade sonen på dagis, parkerade ändan i soffan igen och var allmänt en riktigt tråkig mamma.
Jag glömde helt av tiden dessutom så det blev smörgås till kvällsmat.

Nu ligger sambon och sonen i soffan och sover medan jag ligger ensam i sängen för att jag tydligen snarkar som ett odjur nu när jag är förkyld.
Jag passar på att titta på telefonen bara för att jag kan och köper saker från wish.
I slutet av oktober får jag hem lösnaglar, nagellim och ett par nya vinterskor.

Av Mimmi - 20 september 2016 22:52

Idag känner jag att jag verkligen har skämt bort mig själv. Morgonen startade jag med att gå till Make Up Store för att få mina ögonbryn nopprade och formade. Det blev verkligen ett lyft kan jag säga! Dessutom så sminkade hon brynen och jag blev så nöjd att jag köpte eget smink till brynen.

Nu på kvällen har jag försökt att kurera mig så jag blir av med min feber och alla andra förkylnings symptom för imorgon ska jag till mitt första seminarium. Jag bäddade ner mig i soffan med kuddar, täcke och datorn. Sedan tittade jag flera timmar på youtube och bara var.
En ansiktsmask hann jag med också.

Nu har ITA, eller Introduktion Till Arbete, dragit i gång ordentligt. Idag hade jag mitt 3:e möte med min handledare och imorgon ska jag som sagt på mitt första seminarium. Det ska handla om kroppsspråk så jag hoppas det blir intressant.

Av Mimmi - 5 september 2016 13:54

Igår var hela familjen på stubbrace i Sparreholm. Sonen hade med sig en kompis från cross-skolan.

Vi hade riktigt fint väder hela dagen och sambon körde på bra ? tyvärr fick inte sonen vara med och tävla för han hade en pw50 och vi missuppfattade att inte hellre sonens kompisfick vara med.

Arrangörerna hade gjort iordning en liten uppvärmningsbana för knattarna så barnen fick köra där.
Sambon körde på så pass bra att han hamnade i B-finalen!
När hela tävlingen var över fick sonen och kompisen köra på den stora banan tillsamman med sambon.

Av Mimmi - 1 september 2016 13:42

Jag älskar verkligen min whiteboardtavla! I söndags planerade jag upp vad jag skulle göra den här veckan och sedan i måndags har jag ansträngt mig för att göra allt som jag skrivit upp på varje dag. Hittills har det gått riktigt bra!

Sonen ville ha en egen tavla men eftersom att inte kan skriva eller läsa så kom jag att tänka på en annan typ av schema som jag sätt på pinterest.
Efter letande av bilder, en hel del klippande och klistrande så fick jag äntligen ihop det och sonen blev jätte glad. Och faktiskt så fungerar det bättre på morgonen och kvällen nu.

I tisdags var vi till rusta och köpte en ny matta till vardagsrummet

Efter det stoppade vi in mattan i bilen och rullade iväg till en kompis som fyllde år dagen innan. Vi köpte med oss tårta till honom.

När vi kom hem rullade vi ut mattan och det blev verkligen jätte fint!

Ovido - Quiz & Flashcards