Alla inlägg under mars 2017

Av Mimmi - 17 mars 2017 12:47

Här sitter jag, på ett ganska folktomt lekland och rastar en leksugen lite små trotsig 6åring med mycket överskotts energi.
Ångesten hänger över mig som en lätt skugga idag. Jag funkar som vanligt men med den jobbiga känslan i bröstet.

Det började igår när jag cyklade till arbetsträningen, andfåddheten triggade igång ångesten och sedan var jag låg hela dagen. Jag gjorde inte så jätte mycket jobb och det jag gjorde tog lång tid. Men jag var där. Jag stannade kvar och jag berättade för chefen hur jag mådde.

Nu sitter jag som sagt på leklandet och mår sådär, sonen springer runt och leker med några barn som han träffade nu, det känns skönt att han har så lätt för att hitta kompisar nu när jag inte vill leka med honom.

Jag har roat mig med att lägga upp bilder på kattungarna på instagram och på Facebook.

Arya

Tyrion

Ygritte

Daenerys

Av Mimmi - 13 mars 2017 21:51

Imorse var jag på psykmottagningen och kollade blodtrycket och pratade lite om hur första veckan med concerta har varit. Eftersom att jag inte känner av någonting så provar vi med att höja till 38mg för att se om det ger resultat.

Vid 12 kom min uppfödare hit och tittade på kattungarna och speciellt på Arya som jag tyckte var lite slö.
Vi bestämde oss för att jag ska stödmata henne tulls hon blir piggare, hon hade ju som sagt en ganska tuff start i livet.

Av Mimmi - 13 mars 2017 09:56

Temat för kullen blev Game of thrones så låt mig presentera;

Arya

Tyrion

Ygritte

Daenerys

Av Mimmi - 13 mars 2017 09:43

Igår, den 12 mars väcktes jag av sambon och en oroligt mjauande mammakatt.
Kl var 5 på morgonen och det var dags för dom små att komma ut.

05:16 föddes en liten svart sköldpaddsfärgad med vit flicka som fick en lite tuff start i livet. I ca 10 minuter satt hon fast i slidöppningen med bara nosen utanför.
Luva slickade bort fosterhinnan på henne och hon stack ut en alldeles rosa liten tungspets. Efter ett tag blev hon dock blå om nosen och tungan hängde slappt. Jag fick hjälpa till att få ut henne, klippa navelsträngen och massera henne en kort stund innan hon piggnade till och gav ifrån sig det första pipet.

Strax där efter föddes en creme och vitfärgad hane.

Efter ungefär en timme föddes en till liten tjej

Jag kände lätt på Luvas mage och kunde då känna att det var ytterligare en till kattunge kvar.
Efter ca 1 timme kom även hon ut.
Även det en sköldpadda med vitt men en blå den här gången!

När allt var klart så fick den lilla familjen byta till en ny korg med en torr filt.

Av Mimmi - 8 mars 2017 12:37

Just nu sitter jag i lunchrummet på jobbet och precis ätit upp min lunch, framför mig ligger en hel ask med delicatobollar och lockar.

Gårdagens effekt av concerta tror jag var en placeboeffekt, jag ville så himla gärna att medecinen skulle funka direkt!
Idag har jag inte känt av den alls, jag har känt mig stressad och orolig i stället utan att egentligen ha någon anledning till det.

Nu ska jag sitta här 25 minuter till innan jag går ut och börjar jobba. En sak som är skön är att jag trivs så himla bra här på min arbetsträningsplats, det kan kännas jobbigt innan jag kommer hit men väl här så försvinner alla tankar och känslor och jag kan bara fokusera på mitt jobb.

Av Mimmi - 7 mars 2017 11:59

Nu sitter jag på bussen som snart ska ta mig ut till min arbetsträningsplats.
Efter förra veckans fjasko så bestämde vi tillsammans att jag skulle komma dit kl 13 i stället för kl 10.
Det har underlättat mycket för mig på morgonen eftersom att jag hinner till "jobbet" även om sonen skulle krångla. Det betyder också att jag slutar kl 16 så min sambo kan komma och hämta mig direkt efter jobbet.

Igår träffade jag en sköterska på psykiatrin. Hon gjorde en snabb undersökning av mitt allmäntillstånd och sedan pratade vi om hur jag såg på medicinering och vad jag hoppades att en medicinering skulle uppnå för mig. Sedan gick jag där ifrån med en liten påse med 7st Concerta piller.
Jag fick börja med den lägsta dosen på 18mg, på måndag ska jag tillbaka för att se hur det har funkat.

Jag tog den första idag och efter ungefär en timme så kände jag det som om någon lyfte av ett grumligt tungt "filter" från mina ögon och mitt huvud. Helt plötsligt var det som om jag såg världen klart som det är. Det ska bli intressant att se om dom på jobbet och om min sambo märker någon annan skillnad på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards