Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Diagnostiseras

Av Mimmi - 16 juni 2015 20:31

Idag hade jag sonen hemma från dagis. Vi bestämde oss för att åka till djurparken med min yngsta lillebror. P kom och hämtade oss och tillsammans åt vi lunch innan jag, sonen och lillebrorsan cyklade iväg till djurparken.

Väl där upptäckte vi till barnens förtjusning att det även in gick åkband i våra årskort! :) direkt efter att vi fått på oss åkbanden så ringde ett för mig okänt nummer. I vanliga fall brukar jag aldrig svara men av någon anledning så gjorde jag det nu och det var tur. Det var från psykiatri mottagningen. Dom ringde för att bekräfta min tid jag hade hos dom senare på dagen. Det hade jag helt glömt bort.
I stället för en heldag på djurparken så fick vi korta ner det till 1,5 timme.
Lillebrorsan parkerade sig vid radiobilarna medan jag och sonen åkte varenda karusell han ville. Det var två riktigt glada bar jag hade med mig därifrån sedan :)

Vi cyklade hem till mamma och jag lämnade av lillebrorsan och sonen snabbt innan jag skyndade mig till min återkoppling!

Samtalet tog ungefär en timme och när det var klart så kände jag mig ganska tom. Helt plötsligt var jag en person med inte bara en men två diagnoser. ADD och aspberger syndrom blev domen.
ADD var jag förberedd på för det var på grund av ADHD misstankarna som jag fick en remiss till psykiatri mottagningen. Aspberger var lite chockande att höra för det var inget jag hade trott stämde in på mig, men så var det tydligen.

Jag kom ut med en bunt papper och ganska förvirrad men samtidigt lättad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 15 februari 2019 10:25


För exakt 1 år sedan idag så fick vi hem en trefärgad lurvig liten sak på prov. Sonen som satt i köket och tittade på youtube flög upp på stolen och vägrade gå ner, han tyckte det var en läskig stor hund som kom hit. Katterna var nyfikna på henne...

Av Mimmi - 22 januari 2019 14:58

Jag funderar på om jag kanske ska blåsa liv i den här bloggen igen?Vi får se, jag gör ett försök i alla fall!   Det har verkligen hänt en hel del här sedan jag skrev sist.Jag har nu varit på min arbetsplats i mer än 1 år och det känns helt fantas...

Av Mimmi - 24 januari 2018 00:00

Jag är verkligen superdålig på att komma ihåg att skriva något här. Idag ringde ett företag och bokade in en anställningsintervju med mig. Usch och fy... jag vill ju inte jobba någon anna stans än där jag har min arbetsträning! Gick och beklag...

Av Mimmi - 15 december 2017 10:39

Idag var jag och min blivande man till fertilitetskliniken för vårat första riktiga möte. Vi fick svara på en del frågor, väga och mäta oss och så berättade hon svaren på proverna vi lämnade för en tid sedan. Allting såg väldigt bra men det är på...

Av Mimmi - 8 december 2017 11:44


Nu har det gått ett tag igen och som vanligt har det hänt en massa grejer! Till att börja med så har vi nu mera 3st katter hemma. Luvas son, Frank har fått flytta hem igen och han har blivit bra mycket större sen sist han bodde här. Tyvärr gillar...

Ovido - Quiz & Flashcards