Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Mimmi - 13 juni 2015 01:35

Ibland kan det vara riktigt produktivt att inte kunna sova. Hur jag än försökte kunde jag inte sluta tänka på vad jag vill hinna göra innan våra katter kommer. Det som störde mig mest var tvmöbeln. Den gör så att vardagsrummet ser ut som kaos samt att den blockerar upp balkongen nu när vi egentligen vill använda den!

Efter ungefär en timmes försök till att kväva tankarna så orkade jag inte längre och gick upp. Jag bestämde mig för att lite snabbt slipa resterande delar lite lätt för hand bara för att rugga upp ytan lite. Sedan började jag dammtorka tönsterkarmen, tvmöbeln och allting annat som stod där ute så jag kunde börja måla.

Dammet yrde bara runt hur försiktig jag än tyckte att jag var, jag fick se mig besegrad. I stället kånkade jag in möbeln i köket där jag torkade av den en gång till och sedan grundade med ett lager färg. Skönt!
När jag sedan stod där och kramade ur färgen ur rollen så fick jag syn på att det började bli lite mycket disk på bänken så då plockade jag ur diskmaskinen och fyllde på med ny disk.

Nu ska jag försöka sova.

Ovido - Quiz & Flashcards