Alla inlägg under maj 2015

Av Mimmi - 25 maj 2015 13:08

Sonen och jag har slöat oss hemma idag. Han har lekt med sina dinosaurier och tjatat om att få hålla i sina "keckloödlor".
Sambon överraskade med lite cheeseburgare när han kom hem för att vabba sonen så jag kan åka till komvux och plugga :)

Imorgon har jag tänkt att sonen ska tillbaka till förskolan igen och jag ska slipa på vår tv-möbel.

Av Mimmi - 24 maj 2015 22:24

Efter lite mer än en vecka är vi äntligen hemma igen. Det var så skönt att komma hem, pyssla lite med djuren och bara vara.
Sonen somnade fort så han tyckte nog också att det var skönt :)

En tråkig sak som jag märkte när vi kom hem var att Stella, vår ena leopardgecko fått en knöl på halsen :/
Jag hoppas att det inte är något allvarligt.

Imorgon är det vardag igen. Jag hoppas kunna ta mig iväg till gymmet då men jag är inte helt säker på om min nästäppa är allergi eller förkylning :/

Av Mimmi - 16 maj 2015 22:19

Här sitter jag och myser med en lånad laptop, i en lånad onepice, i en lånad lägenhet tillsammans med min bättre halva.

Vi har unnat oss godis, chips och cola och tittar på någon star wars film som går på 5:an.


Idag har vi varit till djuraffären och köpt syrsor. Sonen vågade inte ta i syrsorna så det fick jag göra, men att mata sina ödlor med pincett var roligt :)

När matningen var klar hemma så tog vi bilen iväg till gröndal för att titta på offroad bilar.


Tyvärr var det ingen av oss som tyckte att det var speciellt kul så sonen ville hellre köpa med sig bullar och åka till sin mormor. Jag stannade med honom där ett tag men han drog snabbt ut och cyklade i skogen tillsammans med sin bonusmorfar. När de två sedan kom in igen så åkte jag tillbaka till sambons systers lägenhet. Efter ett par timmar kom även sambon hit och det var då vi började med myskvällen <3

Av Mimmi - 15 maj 2015 19:54

Nu är Stella och Felicia hemma hos oss och sonen är jätteglad för sina egna ödlor :) Stella och Felicia är två stycken 6åriga leopardgeckos som vi hoppas ska trivas bra hos oss.

Nu är vi hemma hos sambons syster och sällskapar med katten så hon slipper vara själv i veckan :)

Av Mimmi - 15 maj 2015 13:06

Nu har vi varit igång sedan morgonen och det har verkligen gett resultat! Sambon åkte och hämtade skåpbilen och den har vi fyllt upp ordentligt.
Halva förrådet försvann och väldigt mycket skit som fanns uppe i lägenheten också.

Nu ska vi strax åka med allting till tippen och sedan ska vi hämta upp sonens nya husdjur :)

Lilla toan innan rensningen igår

Och efter. Lådan och vikterna ska bort och sedan ska hyllorna målas vita :)

Sambon <3

Av Mimmi - 14 maj 2015 22:21

Av någon anledning så kände jag ett behov att starta en ny blogg. Förhoppningsvis så ger det mig en liten nytändning till bloggandet.


Varför namnet på bloggen blev "kalla mig Mimmi" är min sons förtjänst. Av någon outgrundlig anledning så har han gett mig Mimmi som smeknamn. Jaghar aldrig tidigare haft ett smeknamn så att få ett av sonen kändes speciellt. Om vi bortser från att sambons familjs bortgångna hund hette så. Men hon var högt älskad och jag delar gärna namn med henne.


Nog pratat om det. Nu ikväll har jag tagit itu med vår lilla toalett. Det har tidigare varit ett allmänt skräpförvaringsrum men i och med att vi om ca 1,5 månad får hem en liten kattunge så har jag bestämt mig för att rensa upp där inne så att vi kan ha kattlådan där. Det tognog drygt 2 timmar att tömma, sortera och placera ut alla saker på "rätt" plats och hela hallen är ockuperad av slänghögar och gå ner till förådet högar.

Nu är i alla fall toan tömd och imorgon så skall den skuras ut ordentligt och piffas till så gott det går.

Kattsakerna ligger i tryggt förvar nere i källaren för sonen har ingen aning om att vi ska skaffa katt ^^


//Mimmi

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards