Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Mimmi - 25 maj 2015 22:42

Från klockan 13-16 gick det verkligen inte alls bra att plugga.
När jag loggade in på datorn så famns inga av mina dokument kvar så jag fick börja om från början på min debattartikel.
Av någon anledning så testade jag att byta dator och då helt plötsligt fanns alla mina dokument igen.
Det var riktigt skönt att kunna fortsätta på artikeln där jag lämnade den.
Jag skrev en hel mening och sedan låste det sig totalt. Jag satt och tragglade i över en timme innan min lärare kom förbi och tipsade om att ta bort stavningskontrollen och vilken skillnad det blev!
Plötsligt bara strömmade orden ur mig och jag blev klar med hela artikeln och kunde skicka in den för att få en första bedömning. Det kändes grymt skönt!

Sedan har dagen flutit på i en posetiv anda. Jag hittade en bordsstrykbräda, en söt kapsylöppnare som ser ut som en sparv och en bomullsförvarare i form av en kanin (man tar bomullen från rumpan så det ser ut som att den har en luddig svans^^). Allt det där spenderade jag bara 70kr för. Jag älskar Myrorna!

Sedan hade sonen och jag en sån för riktig myskväll <3 han hjälpte mig att laga mat och bestämde att vi skulle ha karamellfärg i köttfärssåsen, sedan åt han med stor aptit för att vara han.
Efter maten gick han och lekte i duschen medan jag diskade och gjorde rent spisen.

Jag kunde tvätta håret på honom utan skrik och gnäll och vi hade en jättemysig sagostund. Sedan struntar vi i att han vägrade somna och att han i nuläget fortfarande inte sover.
Medan han låg själv i sängen och inte försökte sova så passade jag på att verkligen tok skrubba handfatet och toaletten. Skönt att ha det gjort!

Nu ligger vi alla tre i sängen och väntar på att John Blund ska komma

Av Mimmi - 25 maj 2015 13:08

Sonen och jag har slöat oss hemma idag. Han har lekt med sina dinosaurier och tjatat om att få hålla i sina "keckloödlor".
Sambon överraskade med lite cheeseburgare när han kom hem för att vabba sonen så jag kan åka till komvux och plugga :)

Imorgon har jag tänkt att sonen ska tillbaka till förskolan igen och jag ska slipa på vår tv-möbel.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards