Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Mimmi - 12 augusti 2015 23:03

Jag tog mig kragen tillslut och kunde bocka av några punkter på listan.
Jag skruvade ihop det sista på sängramen och bäddade sängen, diskade undan all disk och dammsög.
Dessutom lagade jag kvällsmaten i rimlig tid och sonen åt med god aptit.
Det sista är kanske ingen jätte bedrift men för mig är det de. Dessutom diskade jag undan allt igen och torkade rent spisen!

När sambon kom hem senare på kvällen hade han med sig lite saker från biltema som jag bad honom att köpa.
Det blev en stor bädd där Saffran och hennes blivande ungar får plats, en kattlåda med låga kanter, en lektunnel och till sist en till klösmöbel. Klösmöbeln satte jag ihop på en gång och Saffran var framme och kloade på den redan innan jag var klar.

Av Mimmi - 12 augusti 2015 12:36

Redan igår bestämde jag mig för att jag skulle göra alla mina sysslor innan jag slog mig ner i soffan framför datorn.

Efter att jag lämnade sonen på dagis gick jag och handlade till middagen och när jag väl var hemma igen så var jag så himla trött och törstig.
Det hela slutade med att jag hamnade i soffan med min cola i 2 timmar innan jag fick ångest över att jag inte gjort det jag bestämt mig för att göra.
Jag tittade runt i köket och blev helt överväldigad av alla papper, tallrikar mm. Luften gick ur mig... jag gick in i sovrummet för att lägga mig ner en stund när jag fick se sängramen som stått i två veckor.

Ovido - Quiz & Flashcards