Direktlänk till inlägg 25 april 2017

Läkarutlåtande

Av Mimmi - 25 april 2017 11:56

Idag var jag duktig och fick upp mig själv ur sängen i rimlig tid. Sonen också för den delen men han var lite gnällig då han hade träningsvärk från träningen igår.
Han fick en alvedon och 30minuter senare var han min lilla glädjespridare igen.

Efter frukosten hade vi gott om tid på oss så sonen fick hjälpa till att ge kattungarna mat och leka lite med dom innan borstade tänderna och gick till förskolan.

Direkt efter att jag lämnat av honom gick jag till busshållplatsen och väntade på bussen. Jag hade tråkigt och fipplade lite med mobilen och av någon anledning så gick jag in på banken och tittade hur mycket pengar jag hade (sambo hade swishat redan) och till min förfäran fanns bara 13kr!
Ringde honom fort och bad honom föra över mer pengar. Samtidigt kom bussen och jag fick skämmas och fråga om det var okej att jag betalade vid nästa hållplats. Det gick bra men han var ganska grinig och talade tydligt om att jag skulle betala vid nästa hållplats. Han behövde inte säga det men det syntes lång väg att han inte litade på mig.

Som tur var fick jag ju så klart pengar och kunde betala för mig men det var riktigt jobbigt ändå att bli betraktad som en lögnare.

Väl nere på stan promenerade jag till psykiatrimottagningen och hade ett möta med min läkare där. Jag har ansökt om aktivitetsersättning men läkarutlåtande dom hade var för gammalt så det var alltså det jag fixade nu. Förhoppningsvis hinner försäkringskassan få det innan fredag så dom kan börja med min ansökan så snart som möjligt så jag kan börja få pengar igen. Det skulle verkligen underlätta vårt liv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 15 februari 2019 10:25


För exakt 1 år sedan idag så fick vi hem en trefärgad lurvig liten sak på prov. Sonen som satt i köket och tittade på youtube flög upp på stolen och vägrade gå ner, han tyckte det var en läskig stor hund som kom hit. Katterna var nyfikna på henne...

Av Mimmi - 22 januari 2019 14:58

Jag funderar på om jag kanske ska blåsa liv i den här bloggen igen?Vi får se, jag gör ett försök i alla fall!   Det har verkligen hänt en hel del här sedan jag skrev sist.Jag har nu varit på min arbetsplats i mer än 1 år och det känns helt fantas...

Av Mimmi - 24 januari 2018 00:00

Jag är verkligen superdålig på att komma ihåg att skriva något här. Idag ringde ett företag och bokade in en anställningsintervju med mig. Usch och fy... jag vill ju inte jobba någon anna stans än där jag har min arbetsträning! Gick och beklag...

Av Mimmi - 15 december 2017 10:39

Idag var jag och min blivande man till fertilitetskliniken för vårat första riktiga möte. Vi fick svara på en del frågor, väga och mäta oss och så berättade hon svaren på proverna vi lämnade för en tid sedan. Allting såg väldigt bra men det är på...

Av Mimmi - 8 december 2017 11:44


Nu har det gått ett tag igen och som vanligt har det hänt en massa grejer! Till att börja med så har vi nu mera 3st katter hemma. Luvas son, Frank har fått flytta hem igen och han har blivit bra mycket större sen sist han bodde här. Tyvärr gillar...

Ovido - Quiz & Flashcards