Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Mimmi - 5 oktober 2015 15:19

Det känns svårt på något sätt att skriva här. Trots att bloggen egentligen bara finns till för mig så känner jag prestationskrav. Det jag skriver måste vara välformulerat, rättstavat och utan särskrivningar. Jag är inte speciellt bra på någon av de ovanstående och egentligen spelar det ingen roll för när jag väl har skrivit något så är det klart. Jag går aldrig tillbaka och läser det jag skrivit igen. Så varför denna prestationsångest?

Jag tror att det bottnar sig i min rädsla för att misslyckas. Jag vet att man ska se alla misslyckanden som en lärdom och erfarenhet men jag ser det aldrig bortom att det är just ett misslyckande.

Jag kom försenat, jag fick inte till håret, jag orkade inte gå till skolan , jag har inte städat och så vidare.

Jag vill inte misslyckas mer.
Jag ska försöka att bara skriva och inte tänka på något annat.

Ovido - Quiz & Flashcards