Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

"Det är frihet"

Av Mimmi - 25 juni 2017 00:42

Det var länge sedan jag uppdaterade här. Just nu har jag mer eller mindre fullt upp hela tiden.
Det går bra på arbetsträningen och jag har utökat med en dag till igen efter att jag gick tillbaka ett par veckor, så nu jobbar jag fyra dagar i veckan från kl 12 till 16.

Jag har börjat komma in i bättre rutiner nu så vi har det mycket mer undan plockat och fint här hemma nu.

Dessutom känner jag mig väldigt glad, ja faktiskt riktigt lycklig för det mesta. Sambon och jag har pratat länge om en sak och nu har vi äntligen bestämt oss för att köra på det! Det är lite hemligt än så jag skriver inte mer om det nu.

Igår var det midsommarafton och den spenderad vi hemma i min mammas hus tillsammans med min bror (resten av familjen firar på Gotland)

Jag hade funderat ut och förberett hela dagen men det blev inte alls som jag tänkt. Trots det så blev dagen mysig.

Idag har vi haft en underbar dag!
Först vaknar jag av att sonen kommer in och ger mig en stor kram, sedan gör sambon i ordning en riktig lyxfrukost med avokado och grejer till smörgåsarna.

Sedan har vi bara gjort det vi gillar mest, pysslat!
Sambon tömde skåpbilen på grejer, byggde en bänk med förvaring, satte upp krokar med mera, det blev riktigt bra.
Sonen har cyklat, hoppat studsmatta, lekt med grannens barnbarn och jag vet inte allt han hittat på. Själv har jag slipat vårt vardagsrumsbord och vårt balkongbord samt grundat dom, latat mig i hängmattan med sonen och sedan gjort en massa trädgårdsarbete!

Jag sa till sambon att det här verkligen var sommar för mig och då sa han "nej, det här är frihet!" Och det har han så rätt i! Jag längtar verkligen tills vi får möjlighet att köpa hus. Jag vet att vi skulle må så bra av att kunna gå ut i trädgården/garaget och pula med en massa roliga saker.

Kvällsmaten var det inget fel på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 15 februari 2019 10:25


För exakt 1 år sedan idag så fick vi hem en trefärgad lurvig liten sak på prov. Sonen som satt i köket och tittade på youtube flög upp på stolen och vägrade gå ner, han tyckte det var en läskig stor hund som kom hit. Katterna var nyfikna på henne...

Av Mimmi - 22 januari 2019 14:58

Jag funderar på om jag kanske ska blåsa liv i den här bloggen igen?Vi får se, jag gör ett försök i alla fall!   Det har verkligen hänt en hel del här sedan jag skrev sist.Jag har nu varit på min arbetsplats i mer än 1 år och det känns helt fantas...

Av Mimmi - 24 januari 2018 00:00

Jag är verkligen superdålig på att komma ihåg att skriva något här. Idag ringde ett företag och bokade in en anställningsintervju med mig. Usch och fy... jag vill ju inte jobba någon anna stans än där jag har min arbetsträning! Gick och beklag...

Av Mimmi - 15 december 2017 10:39

Idag var jag och min blivande man till fertilitetskliniken för vårat första riktiga möte. Vi fick svara på en del frågor, väga och mäta oss och så berättade hon svaren på proverna vi lämnade för en tid sedan. Allting såg väldigt bra men det är på...

Av Mimmi - 8 december 2017 11:44


Nu har det gått ett tag igen och som vanligt har det hänt en massa grejer! Till att börja med så har vi nu mera 3st katter hemma. Luvas son, Frank har fått flytta hem igen och han har blivit bra mycket större sen sist han bodde här. Tyvärr gillar...

Ovido - Quiz & Flashcards