Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Tankar

Av Mimmi - 14 september 2015 21:29

2månader med nästäppa och tillfälliga nysningar. Det börjar absolut bli lite tröttsamt att aldrig vara helt frisk så jag kan börja träna.

De senaste veckorna har jag verkligen haft en neråt period. Det är många tankar som snurrar runt runt men ingen stannar tillräckligt länge för att jag ska lyckas lösa den. Jag har många måsten jag behöver ta tag i. Jag gillar inte måsten. Jag måste ringa om en ny tandläkartid för jag missade den, jag måste ringa till Karolinska i Stockholm så jag kan få komma dit och se om jag bär på cancergenen som min mamma med flera i släkten har. Livmodercancer och bröstcancer känns inge vidare att ha i generna men ändå kan jag inte förmå mig själv att ringa.
Jag behöver ringa till psykiatrin om hur vi ska gå vidare nu efter min diagnos och sedan är det en massa andra saker jag behöver ta tag i.

Fast jag har så mycket att tänka på så kan jag inte sluta längta efter en hund. Men nu är det inte bara längtan jag känner. När jag drömmer mig bort och längtar så drar även känslan av att misslyckas upp. Jag misslyckades med min älskade Melker, med Jessie och med Molle. Jag är rädd för att ha hund men allra räddast är jag för vad alla andra ska säga och framför allt tänka om mig. Min sambo brukar säga att det bara är i mitt huvud men jag vet att folk pratar om mig. Med folk menar jag vänner och familj.

Jag har idag mailat till ett företag som utbildar servicehundar och frågat om det är möjligt att träna en hunderbar till att hjälpa mig. Vi får se vad de säger. Men jag vet ändå att jag inte kommer få någon hund. Varken för min sambo eller för min rädsla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 15 februari 2019 10:25


För exakt 1 år sedan idag så fick vi hem en trefärgad lurvig liten sak på prov. Sonen som satt i köket och tittade på youtube flög upp på stolen och vägrade gå ner, han tyckte det var en läskig stor hund som kom hit. Katterna var nyfikna på henne...

Av Mimmi - 22 januari 2019 14:58

Jag funderar på om jag kanske ska blåsa liv i den här bloggen igen?Vi får se, jag gör ett försök i alla fall!   Det har verkligen hänt en hel del här sedan jag skrev sist.Jag har nu varit på min arbetsplats i mer än 1 år och det känns helt fantas...

Av Mimmi - 24 januari 2018 00:00

Jag är verkligen superdålig på att komma ihåg att skriva något här. Idag ringde ett företag och bokade in en anställningsintervju med mig. Usch och fy... jag vill ju inte jobba någon anna stans än där jag har min arbetsträning! Gick och beklag...

Av Mimmi - 15 december 2017 10:39

Idag var jag och min blivande man till fertilitetskliniken för vårat första riktiga möte. Vi fick svara på en del frågor, väga och mäta oss och så berättade hon svaren på proverna vi lämnade för en tid sedan. Allting såg väldigt bra men det är på...

Av Mimmi - 8 december 2017 11:44


Nu har det gått ett tag igen och som vanligt har det hänt en massa grejer! Till att börja med så har vi nu mera 3st katter hemma. Luvas son, Frank har fått flytta hem igen och han har blivit bra mycket större sen sist han bodde här. Tyvärr gillar...

Ovido - Quiz & Flashcards