Direktlänk till inlägg 2 juli 2017

En bra helg

Av Mimmi - 2 juli 2017 00:50

Den här helgen har verkligen varit fantastisk!
I fredags tog sonen och jag bussen till stan. Först fick han vara med på mitt möte och var riktigt duktig på att inte störa. Efter det gick vi runt på stan en sväng, tittade på lite kläder och sonen köpte en fidget spinner som blinkar.
Lunchen intog vi på McDonalds efter sonens önskemål och det var faktiskt riktigt gott! Dock så blev jag lite förfärad över hur många kalorier jag tryckte i mig vid ett och samma tillfälle!
Sedan fick vi skynda oss till bussen så vi kunde åka till Leos lekland som jag lovat.
Väl där fick jag chansen att öva på mina skriva-fint-kunskaper, dom var verkligen ringrostiga.

Lördagen började med en mysig långfrukost framför sonens nya favoritserie på Netflix, "Glitter force", den handlar om 5st tjejer som räddar världen. Jag har lyssnat en hel del på en podd som heter "Penntricket" som har fått mig att tänka till lite mer.

I alla fall så tog sonen och jag cyklarna ner till stan, lunchade på McDonalds igen och den här gången bad jag om att få en lista om hur mycket kalorier all deras mat innehåller, så idag blev intaget som en normal måltid.
Efter lunchen promenerade vi till Hemköp för att köpa lite godis. Sonen ville ha lösgodis och vi bestämde att han skulle peka och jag plocka. Det slutade med att han pekade ut några sorter och jag tog 1-3 bitar av varje sort. Sedan sa sonen att han var nöjd, tittade ner i burken och konstaterade "oj så lite det blev" men ville ändå inte ha mer, "det är ju faktiskt onyttigt med godis"
Det var en stolt mamma som gick och betalade.

Sedan var det dags för bio!
Vi tittade på "Dumma mig 3" och den var riktigt bra tycker jag, dock älskar jag ju fortfarande typ alla barnfilmer. En som inte gjorde det var mannen som satt bredvid sonen, han sov genom hela filmen!

Imorgon ska jag träffa min kontaktperson igen och det ser jag verkligen fram mot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 15 februari 2019 10:25


För exakt 1 år sedan idag så fick vi hem en trefärgad lurvig liten sak på prov. Sonen som satt i köket och tittade på youtube flög upp på stolen och vägrade gå ner, han tyckte det var en läskig stor hund som kom hit. Katterna var nyfikna på henne...

Av Mimmi - 22 januari 2019 14:58

Jag funderar på om jag kanske ska blåsa liv i den här bloggen igen?Vi får se, jag gör ett försök i alla fall!   Det har verkligen hänt en hel del här sedan jag skrev sist.Jag har nu varit på min arbetsplats i mer än 1 år och det känns helt fantas...

Av Mimmi - 24 januari 2018 00:00

Jag är verkligen superdålig på att komma ihåg att skriva något här. Idag ringde ett företag och bokade in en anställningsintervju med mig. Usch och fy... jag vill ju inte jobba någon anna stans än där jag har min arbetsträning! Gick och beklag...

Av Mimmi - 15 december 2017 10:39

Idag var jag och min blivande man till fertilitetskliniken för vårat första riktiga möte. Vi fick svara på en del frågor, väga och mäta oss och så berättade hon svaren på proverna vi lämnade för en tid sedan. Allting såg väldigt bra men det är på...

Av Mimmi - 8 december 2017 11:44


Nu har det gått ett tag igen och som vanligt har det hänt en massa grejer! Till att börja med så har vi nu mera 3st katter hemma. Luvas son, Frank har fått flytta hem igen och han har blivit bra mycket större sen sist han bodde här. Tyvärr gillar...

Ovido - Quiz & Flashcards